domena sklepu internetowego

Przy zakładaniu sklepu internetowego głowę zaprzątają nam różne sprawy. Trzeba podjąć wiele ważnych decyzji – na przykład wybrać oprogramowanie sklepu internetowego, ustalić jego szatę graficzną, zadbać o logistykę.

Żaden sklep internetowy nie powstanie jednak bez odpowiedniej domeny. Zwykle nie zastanawiamy się nad tym zbyt długo, licząc, że będzie można skorzystać z adresu strony zgodnego z nazwą sklepu. Nie zawsze jest to jednak możliwe, nie zawsze również pożądane. Poznaj najważniejsze informacje na temat tego, jaka domena sklepu internetowego najlepiej się sprawdzi.

Domena sklepu internetowego – dlaczego to takie ważne?

Domena sklepu internetowego to adres naszej witryny. Składa się z nazwy głównej i rozszerzenia. W przypadku strony, na której się obecnie znajdujesz, ta pierwsza to strony internetowe.rybnik , a rozszerzenie to pl.

Odpowiedni wybór domeny jest ważny, bo to właśnie ona jest pierwszym miejscem, w jakim użytkownik styka się ze sklepem. Odpowiednio dobrana może mieć duży, pozytywny wpływ na ruch na stronie. A większa liczba użytkowników to większa szansa na sprzedaż.

Proste rozwiązania są najlepsze

Przy wyborze domeny sklepu internetowego warto postępować według kilku uniwersalnych zasad. Pierwsza z nich głosi, że warto szukać prostych i krótkich adresów. Dzięki temu klient łatwiej zapamięta domenę.

Znaczenie ma również łatwość jej wymówienia, a nie tylko zapisania. Warto myśleć perspektywicznie i wybrać nazwę, która nie będzie też nastręczać zbytnich problemów obcokrajowcom.

Domena sklepu internetowego niekoniecznie musi oznaczać coś konkretnego. Nazwy niektórych portali nie oznaczają zupełnie nic, a są dziś znane każdemu. Warto jednak wybrać domenę, która w oczywisty sposób wiąże się z naszą branżą oraz oferowanym asortymentem.

Dzięki temu, zwłaszcza na początku, będzie łatwiej o ruch z wyszukiwarek internetowych. Bez względu na to, czy oferujesz artykuły BHP, meble czy sprzęt sportowy, z pewnością wcześniej czy później wpadniesz na odpowiedni pomysł.

Rejestracja powiązanych domen

Pojawia się jednak jeszcze jeden problem – domena sklepu internetowego musi być wolna. Większość prostych i oczywistych nazw jest już wykupiona. Trzeba też sprawdzić, czy podobny adres nie jest już zarejestrowany. Nawet jeśli wybierzesz nieco inną, ale bardzo podobną nazwę, możesz zostać posądzony o nieuczciwą konkurencję.

Dobrym pomysłem jest również zarejestrowanie kilku pokrewnych domen, różniących się od Twojej tylko minimalnie. Warto to zrobić przede wszystkim wtedy, gdy decydujesz się na domenę złożoną z trzech czy więcej słów. Dzięki temu w przyszłości nikt nie będzie się podszywać pod Twoją działalność.

Domena sklepu internetowego i jej historia – warto to sprawdzić!

Czasami nie musisz decydować się na oryginalną domenę. Wiele stron zajmuje się ich sprzedażą. Wtedy z pewnością łatwiej dobierzesz ją do swojej branży.

Przed zakupem koniecznie sprawdź jednak historię konkretnego adresu. Jeśli wcześniej działała już na niej jakaś strona, może to stanowić ułatwić pozycjonowanie sklepu, ale i stanowić problem dla SEO. Warto w tym zakresie zasięgnąć opinii specjalisty.