internetowy sklep sportowy

W czasach, gdy kolejne firmy coraz mocniej stawiają na sprzedaż online, reklama w sieci staje się powoli jedną z najważniejszych gałęzi rynku. Nie inaczej jest w branży sportowej. Czy to sklep piłkarski, czy witryna oferująca artykuły dla biegaczy lub miłośników siłowni, musi postawić na promocję w internecie i walczyć o swoją pozycję. Bez tego nie ma szans, by utrzymać się na rynku.

Które narzędzia są jednak najskuteczniejsze? Czy postawić na płatną formę reklamy, czy też walczyć o pozycję w sieci innymi metodami? Podpowiadamy, jak skutecznie reklamować internetowy sklep sportowy.

Na początek: grupa docelowa i cel reklamy

Zanim przejdziemy do wyboru konkretnych form reklamy, trzeba będzie ustalić dwie rzeczy. Pierwsza to zdefiniowanie grupy docelowej, czyli osób, do których będziemy kierować przekaz reklamowy. Potrzebne jest więc rozpoznanie dotychczasowych klientów, ale i tych, którzy dają największe szanse, by w przyszłości do nich dołączyć.

Przy określaniu grupy docelowej trzeba wziąć pod uwagę wiek i płeć klientów, ich status materialny i cywilny, nawyki zakupowe, czas spędzany w internecie i to, czym kieruje się przy zakupie. Internetowy sklep sportowy często kieruje reklamę po prostu do młodych, aktywnych ludzi, ale warto grupę docelową doprecyzować. Można zresztą stworzyć więcej niż jedną.

Konieczne jest też wyznaczenie celu reklamy. Oczywiście w znakomitej większości przypadków będzie nim po prostu sprzedaż sportowych akcesoriów, ale nie są to jedyne możliwe cele reklamowe. Może być nim również podniesienie świadomości marki, budowanie wizerunku firmy, a nawet edukowanie klientów.

Internetowy sklep sportowy – reklamy, na które warto postawić

Grupa docelowa i cel reklamy mają wpływ na jej formę. Powinna wiązać się z internetowymi nawykami odbiorców. Najlepsze efekty daje jednak reklama zróżnicowana – najlepiej nie skupiać się na jednej formie, a twórczo je łączyć.

Internetowy sklep sportowy w mediach społecznościowych

Miejscem, którego z pewnością nie można zaniedbać, są media społecznościowe. Dla aktywnych osób to ważne miejsce. Niegdyś wymieniali się doświadczeniami na forach, dziś tę funkcję przejęły grupy dyskusyjne na Facebooku. Warto być tam obecnym i wyzyskiwać pojawiające się tematy do reklamy własnych produktów.

Ważnym elementem reklamy w internecie jest sam profil sklepu w mediach społecznościowych. Internetowy sklep sportowy powinien być obecny na Facebooku i Instagramie, w zależności od celów reklamowych również na Twitterze. Profil to świetne miejsce na reklamę produktów. Może skutecznie sprzedawać zwłaszcza wtedy, gdy obserwuje go sporo osób.

Najbardziej wymierne efekty przyniesie jednak skorzystanie z opcji reklamy na Facebooku. To bardzo przydatne narzędzie, które pozwala na dokładne sprecyzowanie grupy docelowej i dotarcie do niej z konkretnym komunikatem. Reklama na Facebooku jest płatna, ale umożliwia na przykład wyświetlanie reklam osobom, które niedawno odwiedziły witrynę sklepu, w przeszłości dokonały na niej zakupu czy też grupom osób podobnych, czyli takich o zbliżonym profilu.

Reklama w wyszukiwarce internetowej

Internetowy sklep sportowy musi być widoczny również w wyszukiwarce. Google daje potężne możliwości zwiększenia ruchu na stronie, a co za tym idzie również sprzedaży. Stąd ważne są działania związane z pozycjonowaniem. Wybór odpowiednich fraz, po których witryna sklepu będzie wysoko wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, to pierwszy krok w stronę sukcesu.

Odpowiednie działania SEO pomogą go osiągnąć. Można w ten sposób promować zarówno stronę główną sklepu, jak i linki do konkretnych kategorii, np. https://11teamsports.pl/c/buty-pilkarskie-nike. Pozycjonowanie obejmuje m.in. pozyskiwanie linków z zewnętrznych źródeł, ale także prace nad samą witryną. Odpowiednie słowa kluczowe powinny pojawić się w znacznikach meta strony internetowej, ważną rolę odgrywa także content – opisy produktów, kategorii czy firmowy blog. Ważna jest optymalizacja sklepu internetowego.

Skutecznym wsparciem sprzedaży mogą być także Google Ads, czyli płatne reklamy w wyszukiwarce. Dzięki nim link do sklepu pojawi się na górze wyników wyszukiwania, choć będzie oznaczony jako sponsorowany. To forma reklamy przydatna szczególnie wtedy, gdy internetowy sklep sportowy chce promować nowe produkty.