
Coraz więcej osób marzy o otworzeniu własnego sklepu internetowego. Wydaje się to być idealnym pomysłem. Rynek e-commerce ciągle rośnie w siłę. Oznacza to jednak równocześnie, że coraz więcej osób planuje otworzenie własnego biznesu online. Trzeba wziąć pod uwagę że praktycznie każda branża odznacza się aktualnie bardzo wysoką konkurencyjnością. Aby pomysł na biznes biznes się powiódł, warto poznać praktyczne wskazówki, które ułatwią osiągnięcie sukcesu.
W tym artykule skupimy się na otwarciu własnego sklepu z oświetleniem. Jest to branża która stale się rozwija, nieustannie pojawiają się nowe trendy, dzięki czemu konieczne jest ciągłe aktualizowanie asortymentu i dopasowywanie go do potrzeb rynku. Jeśli marzysz o otworzeniu własnego sklepu online z lampami, zajrzyj na https://www.ekconcept.pl/ gdzie znajdziesz mnóstwo inspiracji. Bez względu na to, czy chcesz sprzedawać modne lampy kule czy nowoczesne oświetlenie ledowe, zapraszamy do lektury tego artykułu i zapoznania się z naszymi wskazówkami.
Poznaj dobrze trendy
Szeroki asortyment może nie być w zasięgu twoich możliwości na początku działalności. To oczywiste że nie każdy może od razu zainwestować w sklep ogromne sumy pieniędzy. Aby jednak zapewnić sobie większe szanse na sukces, musisz doskonale znać trendy. Bardzo dobrym pomysłem jest zawężenie profilu swojej działalności. Przynajmniej na początku – później możesz się rozwijać i dokładać do sklepu kolejne kategorie.
Jeśli nie masz pomysłu od czego zacząć, pomocne może okazać się tutaj badanie rynku, tego, co aktualnie jest modne i chętnie kupowane. Oferując produkty które aktualnie są trendy, zwiększasz swoje szanse na sprzedaż. Przykład? Lampy kule. To jeden rodzaj oświetlenia, który cieszą się aktualnie ogromną popularnością. Występują w wielu różnych stylach dzięki czemu możesz trafić do szerokiej grupy odbiorców. Zerknij na lampy kule szklane czy lampy kule wiszące – z pewnością Cię zainspirują.
Możesz zdecydować się także na oświetlenie dopasowane do jednego stylu aranżacyjnego. W tym celu wykorzystaj media społecznościowe. Przyglądając hashtagi oraz duże konta wnętrzarskie możesz zyskać wiele inspiracji, dowiesz się co jest aktualnie modne a tym samym co się dobrze sprzedaje. Jeżeli chcesz żeby Twój sklep zaistniał w mediach społecznościowych, pomyśl o współpracy z influencerami. W ten sposób możesz szybko rozwinąć swoją markę.
Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia
Oświetlenie jest elementem bardzo mocno związanym z wyglądem wnętrza. Dlatego tak wiele osób przywiązuje do niego bardzo dużą uwagę. Możesz to wykorzystać. Poza zdjęciami katalogowymi umieć na karcie produktu także zdjęcia lamp w różnych aranżacjach. Zrób zdjęcia lamp w pomieszczeniach urządzonych w różnych stylach aranżacyjnych. Dzięki temu zwiększysz prawdopodobieństwo sprzedaży i dotarcia do osób, które chcą urządzić mieszkanie różnych stylach. Pokażesz, jak Twój produkt wygląda w różnych aranżacjach, dzięki czemu będzie mógł zobaczyć to także Twój potencjalny klient. Jeśli sprzedajesz uniwersalne produkty, takie jak np. lampy wiszące kule, jest to doskonały pomysł.
Decydując się na zdjęcia pokazujące produkt w aranżacji, zwiększysz także szanse na sprzedaż kompletów lamp. Umieszczając na zdjęciach kilka lamp z jednej kolekcji, możesz zainspirować klienta i pokazać mu możliwości, jakie stwarzają twoje produkty. W tym przypadku zdjęcia mogą powiedzieć więcej niż słowa. Dlatego zwróć na nie bardzo dużą uwagę, tak aby właśnie zdjęciami przekonać swoich potencjalnie zainteresowanych.
Stwórz społeczność pasjonatów dobrego stylu
Media społecznościowy są oczywiście elementem o którym nie możesz zapomnieć. Bez nich ciężko obecnie zaistnieć w sieci dlatego pamiętaj o tym, aby stworzyć profil swojego sklepu na Facebooku, Instagramie, a także, jeżeli masz na to pomysł, Tik Toku.
Oczywiście ze względu na specyfikę produktu warto nie koncentrować się wyłącznie na sprzedaży, a na inspirowaniu. Wiadomo, że oświetlenie nie jest wymieniane zbyt często, nie oznacza to jednak że twoje szanse na osiągnięcie sukcesu są małe. Wręcz przeciwnie.
Wiele osób na długo przed remontem czy zakupem nowego domu lub mieszkania zaczyna szukać inspiracji. Oznacza to że mogą polubić twój profil i niekoniecznie zdecydować się od razu na zakup. Ale jeżeli będziesz prezentował swoje produkty w ciekawy sposób, istnieje duże prawdopodobieństwo, że kiedy będą przyjdzie pora na zakup, wybiorą właśnie Twój sklep.
Social media odgrywają bardzo dużą rolę w budowaniu autorytetu marki. Jeżeli Twoi odbiorcy, czyli tak naprawdę twoi potencjalni klienci, będą widzieli cię jako eksperta, będą większe szanse że na zakupy wybieram właśnie twój sklep. Kiedy będą wiedzieli, że jesteś aktywny, odpowiadasz na pytania, doradzasz, możesz być pewien, że w ten sposób zwiększysz swoje szanse na sprzedaż. Chociaż niekoniecznie będzie ona miała miejsce bezpośrednio po dodaniu posta czy relacji, zapiszesz się w świadomości odbiorców, co może przynieść długofalowe efekty i pomóc Ci w realizacji celów sprzedażowych.