Od czego zależy sukces sklepu internetowego? - strona e-commerce

Wielu początkującym osobom, które dopiero wchodzą w branżę e-commerce, wydaje się, że do osiągnięcia sukcesu wystarczy założyć sklep internetowy. Uważają to za rzecz prostą, która jest, jak kura składające złote jajka, nie wymagająca ciągłej opieki.


Niestety rzeczywistość nie jest taka łaskawa, prowadzenie takiego sklepu to rzecz ciężka i odpowiedzialna. Bardzo prosto jest tutaj o porażkę i bankructwo. Ale czy da się temu zapobiec? Czy da się odnieść sukces sklepu internetowego? Odpowiedź brzmi tak, jest to możliwe. By nie dopuścić do porażki Twojego biznesu, nie możesz popełniać tych błędów!

Brak pomysłu lub niewystarczająco przemyślany pomysł na biznes sklepu internetowego

Jeśli chodzi o sklep internetowy, to pomysł na niego jest wszystkim. To on determinuje, co będziemy sprzedawać i jak. Na uwadze musimy mieć, jakie jest zapotrzebowanie na rzeczy, które chcemy sprzedawać i czy jest to opłacalne. Pamiętaj także, że najlepiej, żebyś miał dość dużą wiedzę dotyczącą asortymentu Twojego sklepu internetowego.

Niepoprawna polityka cenowa

“Żeby odnieść sukces sklepu internetowego, pokonując przy tym konkurencję muszę dać niskie ceny!”. Tak zapewne myśli wielu początkujących biznesmenów. Jest to błędne przekonanie gdyż sprzedaż sporej ilości towaru przy dużym ruchu na stronie po niskich cenach jest porównywalne przychodowo ze sprzedażą paru sztuk towaru za wysoką cenę. By podbić rynek i zyskać jak najwięcej postaw na oryginalne i innowacyjne produkty.

Niepoprawne zachowanie w stosunku do klienta

Jednym z najważniejszych czynników, które zadecydują o Twoich zarobkach, jest… klient, osoba, która będzie kupowała Twoje towary. 


Złe potraktowanie kupującego sprawi, że spotkają cię opłakane skutki. Klient najprawdopodobniej zrezygnuje z zakupu na Twoim sklepie internetowym i obniży ci opinię nieprzychylnymi komentarzami i niską oceną. Może się to skończyć tak, że negatywne opinie, niczym kula śnieżna zaczną eskalować do wielkich rozmiarów, co poskutkuje poszarpaną reputacją i brakiem przychodu.

Podpatrywanie technik konkurencji

Jak już mówiliśmy w podpunkcie o cenach, oryginalność jest tym, co przynosi zyski. Dlatego też sukces sklepu internetowego zależy od Twoich własnych pomysłów. Nie masz gwarancji, że to, co zadziałało już u kogoś, zadziała także u Ciebie. Może Cię to kosztować stracony czas, pieniądze i nerwy.

Próbuj samodzielnie wybić się z tłumu, swoją własną pracą!

Sprzeczność Twojego regulaminu z prawem

Ostatnim i chyba najważniejszym błędem jest opublikowanie na Twoim sklepie internetowym regulaminu, który zawiera niezgodne z polskim prawem zapisy.  

Popularnym przykładem tego, jest częsta praktyka przedsiębiorców, którzy próbują być sprytni i zwiększyć zyski poprzez zabronienie klientowi zwrotu zakupionego przez niego produktu. Prawo konsumenta zabrania takich praktyk.

Podsumowanie

A zatem teraz już wiesz jakich błędów należy unikać, by odnieść sukces sklepu internetowego! Pamiętaj, że to, co przeczytałeś teraz to tylko czubek góry lodowej, jaką jest e-commerce i będziesz jeszcze potrzebował wiele godzin nauki, żeby stać się obeznanym w tym temacie. Mimo to nie przejmuj się! Wiemy, że dasz radę i życzymy Ci powodzenia!