Jakie treści powinna zawierać strona internetowa adwokata?

Strona internetowa to wizytówka prowadzonej przez Ciebie działalności. Musisz zatem zadbać o to, aby osoby trafiające na nią, nawet przypadkowo, odniosły dobre pierwsze wrażenie. Kluczowe będą w tym przypadku treści. Jakie warto opublikować na stronie, jeśli prowadzisz kancelarię adwokacką? Sprawdź!

Po pierwsze: kilka słów o Tobie

Wyobraź sobie następującą sytuację. Jesteś osobą poszukującą porady prawnej. Po wpisaniu w wyszukiwarkę np. frazy “kancelaria adwokacka Zawiercie” Twoim oczom ukazują się setki różnych propozycji. Klikasz jedną z nich. Co zrobisz w pierwszej kolejności? Oczywiście będziesz chciał sprawdzić, do kogo trafiłeś i czy możesz tej osobie zaufać.

W taki sposób działa większość użytkowników, szczególnie jeśli chodzi o tego typu branżę. Na swojej stronie internetowej zadbaj zatem o zakładkę, w której przedstawisz się swojemu potencjalnemu klientowi.

Opisz w tym miejscu, czym się zajmujesz. Podkreśl swoje największe atuty oraz pokaż, jakie jest Twoje wykształcenie adwokackie. Nie bój się także wspomnieć o swoim doświadczeniu. To jeden z głównych czynników, mogących wpłynąć pozytywnie na Twój wizerunek w oczach odbiorcy. 

Nie zapomnij jednak, że wciąż jesteś człowiekiem, a nie tylko adwokatem. Napisz więc, jakie jest Twoje hobby lub czym się interesujesz. Twoje zdjęcie będzie tutaj dodatkowym atutem. Lepiej przecież podjąć z kimś współpracę, jeśli go widzimy i wiemy, jak wygląda, prawda? 

Po drugie: zakres usług wraz z ich krótkim opisem

Jako adwokat zapewne specjalizujesz się w kilku głównych obszarach. Pokaż je swoim potencjalnym klientom. Opisz dokładnie, w jakich kwestiach możesz im pomóc oraz w jaki sposób. Wypisz, jakie konkretne usługi wchodzą w skład świadczonej przez Ciebie pomocy. 

Po co to wszystko? Aby klient widział, że naprawdę jesteś w stanie poradzić sobie z jego problemem od A do Z. To z pewnością zachęci go do skontaktowania się z Tobą czy umówienia na spotkanie. Staraj się cały czas operować językiem korzyści. Wyjaśnij, co zyska, podejmując współpracę właśnie z Tobą

Po trzecie: informacje kontaktowe

Skoro wspomnieliśmy o kontakcie, pamiętaj, aby na swojej stronie internetowej jasno zaznaczyć, jak można się np. z Tobą umówić. Podaj numer telefonu, adres mailowy czy zdecyduj się na formularz kontaktowy. Dzięki temu dana osoba wybierze formę, która najlepiej jej odpowiada.

Do tego zaznacz, gdzie znajduje się Twoja siedziba. Podaj dokładny adres oraz najważniejsze wskazówki na temat dojazdu. Określ także godziny pracy oraz zaznacz, czy każdą wizytę należy najpierw umówić. 

Gdy świadczysz również porady telefoniczne czy usługi na odległość, również odpowiednio to podkreśl. Możesz nawet stworzyć osobną zakładkę, którą poświęcisz na zebranie wszelkich najważniejszych informacji na ten temat. Postaraj się ułatwić klientowi kontakt z Tobą najlepiej, jak potrafisz. 

Specjalistyczny blog jako dodatkowa forma komunikacji

Na stronie internetowej swojej kancelarii możesz także publikować specjalistyczne artykuły blogowe. Będzie to dodatkowa forma komunikacji z Twoimi potencjalnymi klientami. Możesz poruszać w nich rozmaite kwestie. Postaraj się w nich odpowiedzieć na pytania, które najczęściej słyszysz od osób poszukujących porad prawnych

Pokażesz w ten sposób siebie jako eksperta w danej dziedzinie. W artykułach możesz udzielać krótkich porad lub zachęcać do skorzystania z Twoich usług. Będzie to dodatkowy ukłon w stronę klientów, który z pewnością zostanie doceniony