Naturalne pozycjonowanie strony internetowej

Czy słyszałeś o naturalnym pozycjonowaniu? Ta dyscyplina marketingu cyfrowego może zrobić wiele dla Twojego biznesu online, tak długo, jak przestrzegasz jej dobrych praktyk: poznaj główne techniki.

Co to jest odniesienie naturalne?

Search engine optimization jest gorącym tematem w świecie marketingu cyfrowego, i to nie jest przypadek. Celem tej dyscypliny jest osiągnięcie jak najlepszych pozycji wśród wyników proponowanych przez silniki takie jak Google dla danego zapytania.

Weźmy prosty i konkretny przykład: jeśli masz sklep internetowy z materacami, naturalne odsyłanie może pomóc Ci pojawić się wśród pierwszych wyników w Google, gdy internauci szukają słów kluczowych takich jak „materac”, „kupić materac” lub „tani materac”.

Pozycjonowanie Twoich stron w wyszukiwarkach bezpośrednio warunkuje sukces (i rentowność) Twojej strategii cyfrowej. Naturalne odsyłanie stało się obecnie skomplikowane i nierzadko trzeba skorzystać z usług agencji SEO, choć można zacząć od przestrzegania poniższych zasad.

Odniesienie naturalne: do jakich celów?

Przyjrzyjmy się celom, które dobra strategia SEO może pomóc osiągnąć, zanim przyjrzymy się najlepszym praktykom, których należy przestrzegać! Ogólnie rzecz biorąc, naturalne odsyłanie może pomóc Ci osiągnąć dwa główne cele: widoczność i sławę.

Po pierwsze, solidna strategia SEO pomoże Ci sprawić, że strony Twojej witryny będą bardziej widoczne w wyszukiwarkach: zwiększysz w ten sposób ruch w sieci, który następnie będziesz musiał przekształcić w klientów.

SEO może również pomóc w trwałym umocnieniu Twojej marki w sieci: pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji i pozyskać więcej nowych klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu obecnych.

Jednak cele te zostaną osiągnięte tylko wtedy, gdy będziesz przestrzegać kilku istotnych dobrych praktyk: przybliżmy techniki SEO, które masz do dyspozycji, aby zyskać widoczność i rozgłos w wyszukiwarkach!

SEO: 4 złote zasady doskonałego pozycjonowania

Szeroki zakres technik SEO może pomóc Ci osiągnąć Twoje cele online. Będziesz jednak musiał stale się dostosowywać: gdyby istniała tylko jedna dobra praktyka w tej dziedzinie, byłoby to ciągłe dostosowywanie się!

W rzeczywistości wytyczne Google i innych wyszukiwarek stale ewoluują, aby sprostać potrzebom użytkowników Internetu.

Aby Twoja strategia SEO pozostała istotna i opłacalna, musi uwzględniać te ciągłe zmiany. Skorzystasz również z regularnego monitorowania sektora, aby w razie potrzeby dostosować swoją strategię.

Złota zasada nr 1: Poznaj swoją „cyfrową publiczność”

Sukces Twojej strategii SEO zawsze będzie oparty na wiedzy na temat Twoich cyfrowych odbiorców. Dlaczego? Ponieważ wyszukiwarki są zainteresowane jedynie dostarczaniem coraz bardziej trafnych wyników dla użytkowników Internetu.

Musisz więc wiedzieć, kto prawdopodobnie odwiedzi Twoją witrynę, aby lepiej przyciągnąć ich do swoich stron. Analizując charakterystykę Twojego cyfrowego targetu, będziesz w stanie odpowiedzieć na jego pytania w najbardziej odpowiedni sposób.

Będziesz również w stanie zaproponować im rozwiązania dostosowane do ich potrzeb i problemów, z którymi się borykają. Nie wahaj się przeprowadzić kompletnego badania rynku i wykorzystaj metodę persony, aby przestrzegać tej dobrej praktyki!

Złota zasada 2: stwórz spójną strategię contentową

Aby przeanalizować Twoją witrynę i wypozycjonować ją na swoich stronach wyników, Google opiera się głównie na treściach, które publikujesz. Od strony głównej witryny do kart produktów w sklepie internetowym – wszystkie teksty, obrazy i filmy, które pojawiają się na Twojej witrynie, będą brane pod uwagę przez liderów wyszukiwania.

Musisz więc zadbać o każdą swoją treść, zwracając szczególną uwagę na słowa kluczowe, których używasz. Pomyśl o przeanalizowaniu najczęstszych zapytań w Twojej dziedzinie działalności: narzędzia takie jak Google Trends czy Google Analytics mogą Ci w tym pomóc.

Skupiając się na słowach kluczowych o wysokim potencjale, nie zapominając o ocenie ich aspektu konkurencyjnego, będziesz w stanie udoskonalić swoją strategię treści.

Nie wahaj się założyć bloga na swojej stronie, a następnie zasilić go oryginalnymi i istotnymi artykułami: takie teksty okażą się atrakcyjne zarówno dla internautów, jak i wyszukiwarek.

Złota zasada nr 3: zajrzyj „pod maskę” swojej strony internetowej

Poza tekstami i obrazami, które publikujesz na swojej stronie, wyszukiwarki pozycjonując ją w swoich wynikach opierają się również na jej parametrach technicznych. Po pierwsze, przeanalizuj czas ładowania Twoich stron: powinien być jak najkrótszy.

Następnie pomyśl o sprawdzeniu poziomu ich bezpieczeństwa: czy poświęciłeś czas na zaadoptowanie protokołu SSL, zaprojektowanego w celu ochrony przeglądania, ale także transakcji na Twojej stronie?

Wreszcie, należy przestrzegać zasad projektowania responsywnego, aby zoptymalizować ładowanie się poszczególnych stron na wszystkich nośnikach, począwszy od smartfonów i tabletów.

Złota zasada nr 4: wykorzystaj efekt dźwigni netlinkowania

Ilość, ale także jakość linków generowanych przez Twoją witrynę odgrywa kluczową rolę w Twojej strategii naturalnego odsyłania. Wyszukiwarki w pierwszej kolejności analizują backlinki, czyli linki publikowane na stronach innych firm, które przekierowują użytkowników na Twoją własną stronę.

Im więcej wysokiej jakości backlinków wygenerujesz, tym większy autorytet Google nada ci w twojej dziedzinie.

Aby to osiągnąć, musisz jednak opracować skuteczną strategię netlinkowania: zadaj sobie pytanie o możliwości partnerstwa (wymiana linków), które są dla Ciebie dostępne, aby uzyskać najlepsze pozycje na stronach wyników!

Ta niewyczerpująca lista dobrych praktyk SEO wprowadzi Cię na drogę do skutecznego linkowania.

Musisz jednak być na bieżąco z tematem, aby uchwycić wszystkie jego subtelności, ale także jego ciągłe zmiany: nie wahaj się zidentyfikować kilku wiarygodnych źródeł informacji, aby monitorować i udoskonalać swoją strategię SEO w czasie rzeczywistym!