internetowa sprzedaż odzieży roboczej

Używanie ubrań roboczych jest obowiązkowe niemal w każdym większym zakładzie pracy. Dzięki niej pracownicy nie muszą obawiać się zabrudzenia lub zniszczenia prywatnych ubrań. Jeszcze ważniejszą rolę odgrywają ubrania ochronne, które mają zminimalizować ryzyko urazów i uszczerbku na zdrowiu. Sklep, którego priorytetem jest sprzedaż odzieży roboczej i ochronnej, może być więc dobrym pomysłem na biznes.

W dobie galopującego rozwoju e-commerce wiele sklepów z tej branży przenosi się do internetu. Albo też funkcjonuje wyłącznie tam – przykładem może być choćby https://abccotton.pl. By jednak odnieść sukces w sieci, trzeba pamiętać o kilku ważnych zasadach. Jak więc z powodzeniem prowadzić sklep z odzieżą roboczą i ochronną?

Kieruj ofertę przede wszystkim do firm

Zgodnie z polskimi przepisami obowiązek dostarczenia odzieży roboczej i ochronnej podwładnym spoczywa na pracodawcy. W przypadku ubrań roboczych istnieją pewne wyjątki, przy ubraniach ochronnych ten obowiązek jest bezwzględny.

Przy projektowaniu sklepu internetowego z takim asortymencie warto o tym pamiętać. Oferta powinna być skierowana przede wszystkim do firm. Warto więc operować w witrynie sklepu dużymi liczbami, ukazywać korzyści z większych zamówień.

Cała strategia komunikacyjna i marketingowa również powinna być dostosowana do takiego klienta. Oczywiście od czasu do czasu będą zdarzać się zamówienia od osób prywatnych, ale to na transakcjach z firmami zarabia się najwięcej.

Sprzedaż odzieży roboczej i ochronnej zgodnej z przepisami

Trzeba też pamiętać o odpowiednim asortymencie. Co prawda regulacje dotyczące odzieży roboczej nie są zbyt precyzyjne, ale już te regulujące ubrania ochronne jak najbardziej. Pracodawcy dobrze o tym wiedzą.

Witryna sklepu powinna więc podkreślać, że dostarcza ubrania wysokiej jakości, które spełniają wszystkie normy. Możesz zaznaczyć to w opisie strony głównej, możesz dodać specjalną zakładkę na ten temat. Przede wszystkim informacja o zgodności z odpowiednimi normami powinna się jednak pojawić na karcie produktu

Zachęcaj rabatami i promocjami

Nic tak nie zachęca do sprzedaży jak obniżki cen. Warto więc mocno uwypuklić je na stronie sklepu. Zwłaszcza te, które dotyczą najbardziej uniwersalnych ubrań – koszulek, polarów czy spodni roboczych.

Pokaż także klientom, że opłaca się robić w Twoim sklepie większe zakupy. Jeśli przygotujesz obniżki dla największych zamówień, łatwiej ściągniesz do siebie duże zakłady pracy, które regularnie zamawiają setki czy nawet tysiące sztuk ubrań.

Rozważ możliwość nadruku logotypów

Firmy bardzo chętnie łączą zakup odzieży dla pracowników z umieszczeniem na niej swojego logotypu. W ten sposób spełniają ustawowy obowiązek, a jednocześnie zapewniają sobie dodatkową reklamę.

Jeżeli więc w Twoim sklepie będą mogli od razu zamówić znakowaną odzież, z pewnością łatwiej przekonasz ich do zrobienia zakupów właśnie u Ciebie. Sprzedaż odzieży roboczej znakowanej wiąże się oczywiście z zakupem dodatkowych maszyn.

Jeśli jednak oferujesz taką możliwość, pamiętaj, by wyraźnie zaznaczyć to na stronie. A najlepiej udostępnić kreator, który pokaże, jak konkretny nadruk na odzieży będzie wyglądać na oferowanych przez Ciebie ubraniach.

Zadbaj o pozycjonowanie i skuteczną sprzedaż odzieży roboczej

Wszystkie te działania muszą być poparte walką o ruch na stronie. Możesz skorzystać ze stacjonarnych reklam w okolicy. Największe środki powinieneś jednak przeznaczyć na reklamę w sieci.

W pierwszej kolejności zadbaj o pozycjonowanie swojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Pod tym względem nic się nie zmienia – zwykle nasze pytania wpisujemy na pasku Google. Działania na rzecz SEO znacznie zwiększą Twoje szanse na sukces.